Πάμπλο Πικάσο και Ζαν Κοκτώ στο Ίδρυμα Θεοχαράκη έως τις 28 Φεβρουαρίου


theoxaraki_b2

Περισσότερα από 190 αντιπροσωπευτικά έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, κεραμικής, σχέδια και καλλιτεχνικές εκδόσεις του Πάμπλο Πικάσο και του Ζαν Κοκτώ θα φιλοξενηθούν από τις 4 Νοεμβρίου και έως τις 28 Φεβρουαρίου, στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.

Τα έργα της έκθεσης «Πάμπλο Πικάσο – Ζαν Κοκτώ: Οι καινοτόμοι του Μοντερνισμού. Kunstmuseum Pablo Picasso Münster & Συλλογή Γιάννη Kονταξόπουλου» προέρχονται από τις συλλογές του Kunstmuseum Pablo Picasso Münster, ενώ τα έργα του Κοκτώ από τη συλλογή του Γιάννη Κονταξόπουλου. Η συλλογή είχε παρουσιαστεί το 2012 από τον πρωθυπουργό του Λουξεμβούργου Ξαβιέ Μπετέλ και το 2013 στο Χονγκ Κονγκ υπό την αιγίδα και με την παρουσία του υπουργού Εξωτερικών της Γαλλίας, Λοράν Φαμπιούς.

Στον δίγλωσσο συνοδευτικό κατάλογο της αθηναϊκής έκθεσης , ο διευθυντής του Μουσείου Pablo Picasso Munster, Μάρκους Μύλερ, αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ο Jean Cocteau συνδέθηκε με τον Pablo Picasso με πολυετή δεσμό φιλίας. Η πρώτη τους συνάντηση το 1915 συνοδεύτηκε από φάσεις εντατικών πνευματικών ανταλλαγών, κοινών ταξιδιών και δημιουργικής συνεργασίας. Το μπαλέτο Parade (Παρέλαση), το οποίο ανέβηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι τον Μάιο του 1917 και για το οποίο ο Cocteau έγραψε το λιμπρέτο, ενώ ο Picasso φιλοτέχνησε τα σκηνικά και τα κοστούμια, ήταν τόσο ανοίκεια καινοφανές που προκάλεσε σκάνδαλο. Σε συνδυασμό με τη μουσική του Εrik Satie, ο οποίος είχε ενσωματώσει στην παρτιτούρα θορύβους του δρόμου και ήχους γραφομηχανής, η πρεμιέρα προκάλεσε στο κοινό σύγχυση, την οποία περιγράφει ο Cocteau γλαφυρά το 1925 στη διάλεξή του υπό τον τίτλο La jeunesse et le scandale (Η νεολαία και το σκάνδαλο): «Το σκάνδαλο που προκάλεσε το Parade στο θέατρο Châtelet ήταν φοβερό… «. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία: ο Cocteau προσέβλεπε στη φιλία του Picasso και στον τελευταίο ασκούσε προφανώς μεγάλη γοητεία η συναναστροφή με τον συγγραφέα».

Από την πλευρά του ο επιμελητής της έκθεσης, Τάκης Μαυρωτάς, υπογραμμίζει σχετικά με την ποικιλοφορμία του έργου των δύο πρωτοπόρων τα εξής: «Μέσα από το αιρετικό τους πνεύμα αποκαλύπτεται η αυθεντικότητα και η ιδιοφυΐα τους. Ο Picasso γεννημένος στη Malaga της Ανδαλουσίας το 1881 και ο Cocteau στο Maisons-Laffitte, ένα χωριουδάκι έξω από το Παρίσι, οκτώ χρόνια αργότερα, το 1889, κατάφεραν να οδηγήσουν τη σκέψη και τη δράση τους πέρα από τα όρια του τόπου τους, προσδίδοντας οικουμενικότητα στην τέχνη τους. Το έργο τους, με τις βαθιές και διορατικές αλήθειες, έχει μια πολύπλοκη σχέση με την τέχνη, αφού με την ιδιοφυΐα τους διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην εδραίωση του μοντερνισμού. Κοινό δε σημείο αναφοράς τους είναι η επίδραση του αρχαίου ελληνικού πνεύματος στη δουλειά τους… Ο Picasso και ο Cocteau με το έργο τους υπερασπίζονται την ελευθερία του έρωτα, την αντισυμβατική ζωή και την απελευθέρωση της σκέψης. Η αισθητική του μοντερνισμού ήταν η αισθητική της ανανέωσης και της αναζωογόνησης, δηλαδή της επιστροφής στους αρχαίους μύθους και στην ιστορία του πολιτισμού. Πολύτροποι και αισθαντικοί, αγάπησαν την απόλυτη αλήθεια, το αναλλοίωτο και το αιώνιο. Έτσι, το έργο τους ανήκει στο αύριο, καθώς θα συνεχίζει να γοητεύει και να διδάσκει τις μελλοντικές γενιές».

Η έκθεση θα εγκαινιαστεί από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s